Inzet communicatie

Belangrijk onderdeel van de crisisbeheersing was en is de communicatie. Dat heeft veel extra inzet gevraagd. Vanaf het begin van de crisis is ingezet op snelle en regelmatige informatievoorziening aan alle inwoners. Daarvoor is een corona-update in het leven geroepen op de website van de gemeente Diemen, met ondersteuning via social media. Daarvan zijn er inmiddels een kleine 40 verschenen. Daarnaast zijn er richting specifieke doelgroepen (ouderen, kinderen, studenten, ondernemers) ook gerichte communicatie-acties uitgevoerd. Verder zijn er social media campagnes gevoerd tegen huiselijk geweld en tegen ondermijning, twee thema’s die door de coronamaatregelen meer aandacht behoefden. Ten slotte is er op verschillende manieren duiding gegeven aan de uitwerking van de coronamaatregelen. Dat is vooral gebeurd via free publicity en eigen social media, maar ook via een korte houvol-campagne in de lokale krant en via de inzet van billboards.

In de reguliere communicatie is de nadruk meer komen te liggen op de inzet van social media, omdat door de coronamaatregelen gebruikelijke kanalen voor communicatie en participatie niet altijd optimaal kunnen worden benut. Dat is een verschuiving die ook de komende tijd haar effect op de gemeentelijke communicatie zal laten zien.

Stel uw document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf